NieuwsAgendaSchoolgids

Onze missie & visie

Met de vorming van het IKC vanuit OBS De Linde en Jenaplanschool De Sterrenwachter, Eigen&Wijzer en het consultatiebureau zijn de verschillende visies op ontwikkeling en leren samengekomen. Binnen ons ontwikkelconcept richten we ons op wat wij gezamenlijk belangrijk vinden voor de kinderen, we hebben een gezamenlijke IKC visie geschreven.

Onze visie

Wij bieden je een veilige en liefdevolle omgeving waar jij tot ontwikkeling komt. Binnen ons IKC word je gezien en voel je je thuis. We willen weten hoe het écht met je gaat, ook als het even niet goed gaat. Wij zorgen voor een stevig fundament en een kwalitatief goed aanbod, zodat jij kunt leren en je op alle ontwikkelgebieden verder kunt komen. Stap voor stap. Er is ruimte voor een grapje en om plezier te maken. We dagen je uit om het beste uit jezelf te halen. Je bent zelfstandig, vol (zelf)vertrouwen en je kan een positieve bijdrage leveren aan de wereld. Samen met jou en je ouder(s), verzorger(s) zorgen we dat je trots op jezelf bent!

Samen werken en samen leren

Om deze belofte waar te maken zullen we samen werken en samen leren. De overgang van vier organisaties naar één IKC vraagt aanpassingsvermogen van ons allen. Soms moeten we dingen loslaten die we al lange tijd op een bepaalde manier doen. De komende jaren staan daarom ook in het teken van ‘proberen en leren’. We kunnen niet alles in één keer perfect uitdenken en uitwerken. Er zal af en toe bijgestuurd moeten worden, om daarna weer met elkaar op één lijn te komen. Om onze samenwerking in het IKC tot een succes te maken hebben we leidende principes geformuleerd.

Onze leidende principes

Veilige en plezierige omgeving

We streven naar een veilige en plezierige omgeving waarin kinderen de kans krijgen om zich te ontwikkelen en hierin gestimuleerd worden.

Naar de volgende stap

Wij geven iedereen de ruimte om vanuit het eigen potentieel en persoonlijkheid de volgende stap te kunnen en mogen maken.

Talent

Wij zetten actief in op brede talentontwikkeling.

Vertrouwen

We werken vanuit vertrouwen in de ander: in het kind, in de ouders en in collega’s.

Open houding

Wij werken vanuit een open houding, waarin respect, gelijkwaardigheid en humor belangrijk zijn.

Transparant

Wij houden ons aan de afspraken die we met elkaar maken, we handelen congruent en transparant.

Verbinding

We maken tijd en energie vrij om met elkaar in verbinding te zijn en te blijven.

Blijven ontwikkelen

Wij zijn een lerende organisatie, waarin we ons blijven ontwikkelen.